Beställningsinformation

 

Alla priser är inklusive moms 24 % (böcker moms 10 %).
Du måste vara 18 år för att handla i webbshopen.

Beställning: Kan göras på hemsidan, per post och per telefon.

Sortiment: Butiken och webbshopen har samma urval av produkter. Tyvärr händer det ibland att vi säljer den sista av någon modell i butiken samtidigt som någon gör en beställning på webben.
Vi försöker undvika det här problemet genom att uppdatera webbshopen så fort som möjligt.

Kostnader: Till alla beställningar kommer en postavgift på 7,00 € (inom Finland) och 12,50 € (Sverige) oberoende av beställningens storlek. Leveranser till övriga länder – kontakta Problemboden.

Säkerhet: Personliga uppgifter som sparas på vår webbshop kommer under inga omständigheter att lämnas ut till obehöriga. Se vår dataskyddspolicy för mer information.

Betalningssätt: Kortbetalningar gäller endast leveranser till Finland och Sverige. Produkterna samt leveranskostnaderna betalas i samband med beställningen. På nätet är betalning möjlig via följande banker: Nordea, OP Pohjola (Andelsbanken), Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Akia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki. Betalning sker via Paytrail Oyj:s webbplats. Det är även möjligt att göra en förskottsbetalning.

Betalningar med Visa, Visa Electron eller MasterCard-kort: Om du vill betala med Visa, Visa Electron eller MasterCard-kort är Sloyd Ab endast marknadsförare av produkterna och tjänsterna och levererar därtill produkterna till köparen. För reklamationer ansvarar Paytrail Oyj.

Paytrail Oyj är försäljare av produkten vid betalningar som görs med Visa, Visa Electron eller MasterCard-kort och affären uppgörs mellan kunden och Paytrail Oyj.
Alla skyldigheter i anslutning till affären är på försäljarens ansvar. Paytrail Oyj är även betalningsmottagare.

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830

Nätbankerna: Paytrail Oyj (2122839-7) förverkligar nätbetalnings- och finansieringstjänsten tillsammans med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj köper betalningen och redovisar den till försäljaren. För användaren fungerar tjänsten precis som traditionell nätbetalning.

Förhandsbetalningar (gäller leveranser till Finland och Sverige): Vi levererar produkterna efter det att betalningen syns på vårt konto. Vi skickar inte produkter via postförskott. Betalningen sker till konto FI4215283000130794, BIC/SWIFT: NDEAFIHH, kontoinnehavare Sloyd Ab.

Leveranssätt: Via posten eller matkahuolto.

Leveranstid: Vårt mål är att skicka varorna inom 1-3 vardagar efter erhållen betalning.

Returnering av produkter: Det är det viktigt för oss att du är nöjd med produkterna du har köpt. Om produkten ändå inte lever upp till de förväntningar du haft har du enligt konsumentskyddslagen 14 dagars returrätt. Observera att produkten endast kan returneras om den är oanvänd och försäljningsbar. Produkten som returneras måste vara oööpnad och i oskadad originalförpackning. En produkt som önskas returneras ska skickas tillbaka senast 14 dagar efter att du anmält en retur.

När du vill returnera en produkt gör du på följande sätt: Meddela oss ifall att du vill göra en retur på e-postadressen order@problemboden.fi eller per telefon på numret +358 (0)40 056 7616

I returinformationen ska det framkomma följande uppgifter:
-       Köparens namn.
-       Köparens address.
-       Information om den returnerade produkten.
-       Beskrivning över söndrig produkt eller fel produkt.
-       Kontonummer i IBAN-format för att slutföra återbetalningen.

Packa returen försiktigt och på ett sådant sätt att den inte förstörs under leveransen. Paketera produktens ursprungspaketering i en låda, exempelvis i den lådan produkten levererades i. Skicka returen till Problemboden, Brändövägen 19, 65200 Vasa.

När vi mottagit det returnerade paketet och produkten bedöms vara i acceptabelt skick returneras köpesumman tillbaka till ditt konto. Returer är gratis, men Problemboden ersätter inte eventuella fraktkostnader i samband med returen av produkten.

Obs! Om du inte hämtar upp din beställning gäller inte returneringsvillkoren. Om du inte hämtar ditt paket från posten och det returneras till Problemboden tillkommer det en returavgift för hanteringskostnader.

Återbetalning: Vi gör en återbetalning då vi fått in ditt meddelande gällande returnering, förutsatt att vi mottagit de returnerade produkterna eller att du kan bevisa att du skickat produkterna. Återbetalningen sker på det betalningssätt som du använt vid köpet. Vi återbetalar inte fraktkostnaden för returer.

Summan återbetalas till samma konto som använts vid betalning. Om du har har betalat via nätbetalning meddelar du ditt kontonummer så att vi kan återbetala summan.

Byte av produkt: Om du vill byta en produkt ta kontakt per e-post order@problemboden.fi eller per telefon +358 (0)40 056 7616. Returnera din beställda produkt normalt enligt anvisningarna för returnering.

Byte av söndrig eller felaktig produkt: Om den levererade produkten har något fel eller du har mottagit fel produkt kan du göra en felanmälan av produkten. På samma gång ber vi dig informera oss om du vill returnera produkten, få pengarna tillbaka eller om du vill att vi sänder en ny produkt som ersätter den felaktiga. Vid återbetalning ber vi dig meddela kontonummer.

Vid frågor gällande returer ber vi dig i första hand att direkt kontakta Problemboden.

Företagsinformation:
Problemboden
Brändövägen 19
65200 VASA
FINLAND
FO-nummer: 0956270-4
Tel: +358 (0)40 056 7616
E-post: order@problemboden.fi